Compliment, tip of klacht

Uw feedback is erg belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onze kwaliteit van zorg blijven verbeteren. Wij horen het graag als u een compliment, klacht of tip wil melden. 

Elan Huisartsen heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Als huisartsencoöperatie zetten wij ons in om patiënten met een chronische ziekte goede zorg te bieden en de bij ons aangesloten huisartsen optimaal te ondersteunen. 

Bent u ontevreden?

Ondanks de zorgvuldigheid waarmee door uw huisarts en zijn team wordt gewerkt, kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de gang van zaken, of een minder prettige ervaring heeft opgedaan gedurende de behandeling en begeleiding van uw chronische aandoening. Of misschien heeft u zaken opgemerkt die in het proces voor verbetering vatbaar zijn en die u graag wilt melden aan uw huisarts of Elan.

Als uw klacht over een zorgverlener gaat, dan adviseren wij om het probleem met deze zorgverlener zelf te bespreken. 

Alle overige klachten graag via onderstaand meldingsformulier. Vul het formulier volledig in, zodat we uw klacht snel in behandeling kunnen nemen. Binnen 10 werkdagen mag u een reactie verwachten. 

Leidt dat niet tot een oplossing?

Misschien vindt u het moeilijk de klacht bespreekbaar te maken en weet u niet goed hoe u dit moet aanpakken. Onderstaande instanties kunnen daarbij helpen.

Informatie- en klachtenopvang Gezondheidszorg (IKG)

De afdeling Informatie- en klachtenopvang Gezondheidszorg (IKG) kan u informatie geven over uw rechten en plichten en kan u adviseren waar u met uw klacht terecht kunt. Zij kunnen u bovendien helpen met het schrijven van een brief of door mee te gaan naar een gesprek met een huisarts. Het IKG werkt onafhankelijk van hulpverleners en instellingen in de gezondheidszorg en is onderdeel van het Regionaal Patiënten/Consumentenplatform.

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Als u er zelf, eventueel met hulp van het IKG, niet uitkomt met uw huisarts of met Elan, kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Bij de Stichting kunt u uw klacht telefonisch of met behulp van een bemiddelaar laten bemiddelen of uw klacht laten behandelen door de Klachtencommissie Huisartsenzorg Zuid-Nederland. Nagenoeg alle deelnemende huisartsen in de zorggroep en Elan als facilitaire organisatie zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 - 0229100
www.skge.nl

Tip of compliment?

Heeft u een tip voor ons of wilt u ons graag een compliment geven? Dat vernemen wij ook graag. Via onderstaand formulier kunt u ons een tip of compliment doorgeven. 

Formulier

Het betreft een: